shaklee

shaklee

09 June 2013

Khasiat Produk Shaklee



VITA LEA IRON FORMULA  / MULTIVITAMIN

Dilengkapi dengan kesemua vitamin beserta zat besi.  Kebiasaanya, sekitar usia anak mencecah 6 bulan, kita disyorkan untuk memperbanyakkan sumber zat besi ke dalam makanan anak. Contoh terbaik ialah ikan bilis dan bagi ibu menyusu, multivitamin atau nama lain vitalea telah dilengkapi dengna iron bagi membantu pembesaran anak dengan lebih baik lagi. Ada setengah doctor menasihatkan agar ibu yang menyusu perlu memastikan pengambilan zat besi dalam menu harian agar si ibu tidak mudah pitam atau pening selepas memerah mahupun menyusukan anak. Zat besi sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Walaubagaimanapun multivitamin beserta formula zat besi ini tidak disrankan diambil dengan minuman susu kerana ianya akan mengurangkan efisiensi penyerapan zat besi oleh badan.

B-COMPLEX

Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, anti stress (sebagai penenang), membantu meninggikan sistem pertahanan badan, menukarkan makanan (glukos) kepada tenaga dan membantu ibu-ibu berfikiran positif sentiasa (mood baik). Bila kurangnya stress dan mood happy, secara automatik penghasilan susu akan lebih lancer. Pengambilan pil perancang memerlukan B-Complex yang konsisten kerana pengambilan pil perancang memusnahkan zat vitamin B yang sedia ada di dalam badan si ibu. Vitamin B juga dapat melahirkan wajah ibu yang cantik berseri dan tidak kusam.

VITAMIN C

Sangat penting untuk menjaga salur darah sebagai antioksidan dan membantu meningkatkan antibody ibu dan pengambilan Vitamin C membantu meningkatkan kandungan antibody di dalam susu ibu untuk anak yang sedang menyusu. Sekiranya anda atau baby demam, cuma tingkatkan pengambilan Vitamin C ke 2 biji sehari dan bagi ibu-ibu yang menghadapi puting melecet/luka/berdarah, insyaAllah akan mudah sembuh. Kesan pengambilan Vitamin C ini akan membuatkan kulit ibu dan bayi makin bersih, cerah dan cantik. Vitamin C membantu pembentukan kolagen dengan lebih baik.


ALFALFA – Raja Segala Tumbuhan


Merupakan supplement penting untuk boost penghasilan susu kerana mempunyai 1001 khasiat. Turut membantu dalam memekatkan susu dan menjadikan susu ibu lebih lemak berkrim. Namun pengambilan dan keberkesanan pada setiap ibu adalah berbeza. Ada yang hanya mengambil 2 biji sehari telah mempercepatkan proses penghasilan susu sehingga mengalami bengkak susu namun tidak kurang juga yang memerlukan 4 atau 6 biji sehari bagi membantu badan stimulate untuk menghasilkan susu dengan lebih cepat. Ianya bergantung kepada keperluan badan si ibu. Turut membantu perkumuhan (lebih lawas) dan membuang angin dalam badan. Secara automatik kesan baik pada bayi.. susah nak kembung,

Bagi yang tidak menyusukan bayi, Alfalfa yang dikenali sebagai raja tumbuh-tumbuhan ini mempunyai banyak khasiat kesihatan. Ianya dikatakan banyak membantu meningkatkan kelancaran proses perkumuhan dan bagus untuk buah pinggang. Ianya juga adalah dalam kategori fiber dan mengenyangkan. Pengambilan Alfalfa memerlukan pengambilan air yang seimbang dengan pengambilan kuantiti Alfalfa. The more we take the more we have to drink. Walaupun Alfalfa dikenali sebagai tumbuhan yang kaya dengan micro nutrient namun ia tidak mempunyai sukatan khas yang memenuhi keperluan badan kita.

Untuk pesakit SLE tidak sesuai untuk makan Alfalfa..

No comments:

Post a Comment